Bánki Attila, a Vermis és a Webbyskill tulajdonosa

A kihívás nagy volt, hiszen a keresett adatok nem csak, hogy nem léteztek, de valójában nekünk kellett kitalálni, hogy a feladathoz milyen adat lenne hasznos.

Bánki Attila, Vermis

Mesterséges Intelligencia alapú prospecting esettanulmány

A termék

A termék egy digitális iskola B2B célcsoportnak szánt speciális helyszíni és on-demand képzései. Olyan vállalati speciális képzések értékesítése, melyeket csak egy bizonyos vállalat típus vásárol, általában a kommunikációs csapatok számára. Például: a mesterséges intelligencia gyakorlati használata.

A feladat

A feladat a meglévő kapcsolati adatbázis (regisztrált vásárlói és prospect adatok) adatbányászat alapú szegmentálása, az összefüggések megkeresése a Mesterséges Intelligencia (ChatGPT és Perplexity) segítségével, valamint különböző adatbázisokból való bővítése. Valamint ismert és nem ismert homogén vásárlói perszónák azonosítása a meglévő adatokból.

A kihívás

A feladat egyszerűnek indult, de hamarosan kiderült hogy a meglévő ötezer tárolt ügyfélrekord nem tartalmaz olyan összefüggéseket, melyeket fel tudnánk használni az új vásárlói perszóna fejlesztéséhez. A meglévő adatok tisztítását követően, meg kellett találni azon külső forrásokat, amivel üzleti értelmet nyert az adatbázis bővítése.

A megoldás

A megoldás során a kapott GDPR konform adatbázist anonimizálni kellett, ennek során törlésre kerültek a felhasználói személyes adatok. A kapott anonim adatbázis első körös elemzése után hat vásárlói perszóna mutatkozott, melyet az egyeztetések során összesen négy perszónára tudtunk redukálni. Az Opten adatbázisát felhasználva a meglévő cégadatokat bővítettük vállalat mérettel – szolgáltatási jegyzék számmal – és a munkatársak számával. Ebből következtettünk a tipikus vállalati karakterisztikákra.

Fő lépések

  • A meglévő ügyfél adatbázis exportja: GDPR konform anonimizálása, az adatbázis tisztítása, a teszt adatok törlése, deduplikáció.

  • Vásárlói perszóna hipotézisek felállítása: A tipikus vállalatok archetípusának meghatározása, a persona első körös felépítése, azoknak a tisztítása, a hibás perszónák törlése.

  • Az így kapott gyenge minőségű adatbázis kibővítése külső céges adatbázisokkal: Hiányzó, de üzletileg releváns adatok gyűjtése, mint vállalat méret munkatársak száma árbevétel, és ezek illesztése az adatbázisba. Az így kapott adatokat a mesterséges intelligencia segítségével analizáljuk és hoztunk létre valódi perszónákat.

Adatelemzés Mesterséges Intelligenca elemzéssel
Bánki Attila, a Vermis és a Webbyskill tulajdonosa

A projekt nem volt drága és nagyon sok felesleges költéstől mentett meg minket.

Bánki Attila, Webbyskill

Eredmény

A kapott eredmény tartalmazott három új ügyfél archetípust, melyeket korábban sikertelenül targetált a vállalat, de a kapott adatok alapján, kiegészítve egy másik piackutatás adataival, sikeres kampányt tudtak építeni.

A Mesterséges Intelligencia alkalmazása kritkus volt, hiszen képes volt a költségeket a látható szint alatt tartani. Ha ezt kutató cég végezte volna, akkor a projekt a költségek miatt egyszerűen meg se mvalósulhatott volna.

A kapott perszónák, valamint egy kisebb, és olcsóbb vásárlói insight gyűjtéssel épített kampány sikeres lett. A cég árbevétel növekedése folytatódott.

Tanulságok

  • A vállalatok adat vagyona – amik általában a szervereken pihennek – kihasználatlan forrásként léteznek. Elemzésekre sem idő, sem energia nincs vállalati oldalon, pedig, a mesterséges intelligencia segítségével ez ma már nagyon rövid idő alatt elvégezhető.

  • A projekt kulcsa a kreatív adatbányászat volt, melynek során üzletileg értelmezhető adatokat illeszthetünk a meglévő vásárlói adatbázisba. Igy több és hasznosabb ismerettel rendelkeztünk a valódi, fizetőképes célcsoportról.

  • A kutatás során feltárt három új perszóna rávilágított arra, hogy a vállalat korábbi törekvései nem hibás stratégiát követtek, hanem a kivitelezésük volt rossz. Egy tesztkampány bizonyította, hogy a vállalat korábbi kampányai nem véletlenül voltak sikertelenek, ezeket a drága és felesleges aktivitásokat bizonyítottan be lehetett fejezni.

Ha érdekesnek találod - küldd el munkatársaidnak

Lépjünk kapcsolatba

Írj nekünk, a LinkedIn-en, vagy a weboldalon keresztül.