
A kihívás nagy volt, hiszen a keresett adatok nem csak, hogy nem léteztek, de valójában nekünk kellett kitalálni, hogy a feladathoz milyen adat lenne hasznos.
Mesterséges Intelligencia alapú prospecting esettanulmány
A termék
A termék egy digitális iskola B2B célcsoportnak szánt speciális helyszíni és on-demand képzései. Olyan vállalati speciális képzések értékesítése, melyeket csak egy bizonyos vállalat típus vásárol, általában a kommunikációs csapatok számára. Például: a mesterséges intelligencia gyakorlati használata.
A feladat
A feladat a meglévő kapcsolati adatbázis (regisztrált vásárlói és prospect adatok) adatbányászat alapú szegmentálása, az összefüggések megkeresése a Mesterséges Intelligencia (ChatGPT és Perplexity) segítségével, valamint különböző adatbázisokból való bővítése. Valamint ismert és nem ismert homogén vásárlói perszónák azonosítása a meglévő adatokból.
A kihívás
A feladat egyszerűnek indult, de hamarosan kiderült hogy a meglévő ötezer tárolt ügyfélrekord nem tartalmaz olyan összefüggéseket, melyeket fel tudnánk használni az új vásárlói perszóna fejlesztéséhez. A meglévő adatok tisztítását követően, meg kellett találni azon külső forrásokat, amivel üzleti értelmet nyert az adatbázis bővítése.
A megoldás
A megoldás során a kapott GDPR konform adatbázist anonimizálni kellett, ennek során törlésre kerültek a felhasználói személyes adatok. A kapott anonim adatbázis első körös elemzése után hat vásárlói perszóna mutatkozott, melyet az egyeztetések során összesen négy perszónára tudtunk redukálni. Az Opten adatbázisát felhasználva a meglévő cégadatokat bővítettük vállalat mérettel – szolgáltatási jegyzék számmal – és a munkatársak számával. Ebből következtettünk a tipikus vállalati karakterisztikákra.
Fő lépések


A projekt nem volt drága és nagyon sok felesleges költéstől mentett meg minket.
Eredmény
A kapott eredmény tartalmazott három új ügyfél archetípust, melyeket korábban sikertelenül targetált a vállalat, de a kapott adatok alapján, kiegészítve egy másik piackutatás adataival, sikeres kampányt tudtak építeni.
A Mesterséges Intelligencia alkalmazása kritkus volt, hiszen képes volt a költségeket a látható szint alatt tartani. Ha ezt kutató cég végezte volna, akkor a projekt a költségek miatt egyszerűen meg se mvalósulhatott volna.
A kapott perszónák, valamint egy kisebb, és olcsóbb vásárlói insight gyűjtéssel épített kampány sikeres lett. A cég árbevétel növekedése folytatódott.
Tanulságok
További esettanulmányaink:
Magyarországról Start-Up amerikába Account-Based Marketinggel
