
Ez nehéz feladat! Ráadásul az amerikai piacra kellett kijutni Magyarorságról. Ehhez adatvezérelt stratégia kellett, mert nem lehetett mellélőni. Nem volt rásem idő, sem pénz.
Magyarországról start-up amerikába?
A termék
Olyan end-to-end V2X (Vehicle‑to‑Everything) megoldások értékesítése az USA piacaira, amelyekkel az autók, járműflották, kerékpárok és városi infrastruktúra biztonságos és adatvezérelt kommunikációja valósítható meg.
A feladat
A feladat az volt, hogy segítsünk az értékesítési csapatnak magas potenciálú ügyfeleket azonosítani az USA piacán és specifikus, testreszabott megoldásokkal felhívni magunkra a figyelmet. A cél az volt, hogy megértsük a legfontosabb (forgalmi) problémáikat minden egyes amerikai nagyvárosban külön, és hogy egyértelmű, adatvezérelt ajánlásokkal támogassuk az értékesítési csapatot.
Egyszerűen hatékonyabbnak kellett lenni, hiszen az USA piaca óriási, a költségvetésünk viszont jelentősen kisebb volt. Le kellett rövidíteni az értékesítési ciklust.
A kihívás
Az okos városi forgalmi megoldások széleskörű problémákat ölelnek fel, beleértve a torlódáskezelést, a gyalogos biztonságot és a tömegközlekedési optimalizálást. Azonban minden városnak egyedi kihívásai vannak, és nem minden probléma egyformán sürgős vagy megoldható. Az egyik fő nehézség az volt, hogy meghatározzuk, mely forgalmi problémák növekednek és oldhatók meg minden egyes városban.
Ezen kívül a bizonytalanság, hogy melyik problémát kell előnyben részesíteni, gyakran meghosszabbította az értékesítési ciklust, mivel a városok nem voltak biztosak abban, melyik a legfontosabb szükségletük.
A megoldás
Minden egyes város nyílt adatportálját használtuk, hogy hozzáférjünk és elemezzük a valós idejű és történeti forgalmi incidens adatokat. Az ezekből származó nyilvános adatokat felhasználva képesek voltunk meghatározni a specifikus, városra jellemző problémákat, és időben azonosítani a forgalmi események mintáit. Ez a megközelítés lehetővé tette számunkra, hogy olyan problémákra összpontosítsunk, amelyek nemcsak jelentősek, hanem egyre növekvő tendenciát is mutattak, biztosítva ezzel egy célzottabb megoldásalkalmazást.
Chicago forgalmának adatbányászat alapú vizualizációja:
Fő lépések

Adatalapú megközelítéssel városonként azonosítottuk a legégetőbb forgalmi problémákat, így jó ajánlatokat tudtunk adni. A stratégia nemcsak a döntéshozatalt gyorsította, de konkrét bevezetéseket is eredményezett.
Eredmény
Ez az adatvezérelt stratégia segített az értékesítési csapatnak jelentősen lerövidíteni az értékesítési ciklust, mivel lehetővé tette számukra, hogy az adat által alátámasztott forgalmi problémákkal rendelkező városokra összpontosítsanak. A megközelítés gyorsabb döntéshozatalt és a nagy hatású mobilitási megoldások gyorsabb bevezetését eredményezte.
Egyszerűbb lett volna egy klassszikus B2B lead gen. kampány indítani. De annyira távol volt az ügyfél, és olyan drága volt megtalálni, hogy egészen egyszerűen jobb megoldást kellett találni.
Az Account-Based Marketing szemlélete a lényeg, és nem az eszköztára. Először célozz lézer pontosan, és csak azután indítsd a kampányt.
Tanulságok
További esettanulmányaink:

