
A feladat az értékteremtésről, vagyis a minőségi lead-ek szállításáról kell, hogy szóljon. És nem a büdzsé égetéséből.
B2B sales növekedési stratégia: célzott ügyfélszerzés és Account-Based Marketing
A termék
EV (Electric Vehicle – elektromos autó) flotta értékesítése. Itt nem az egyes járművek értékesítése volt a feladat, hanem a flottabeszerzések döntéshozóit és a beszerző cégeket relevánsan, holt szórás nélkül megtalálni.
A feladat
A cél az volt, hogy segítsünk egy Magyarországon jól ismert, gépkocsi kereskedő csoportnak azonosítani a lehetséges flottabeszerzésben érdekelt, potenciális B2B ügyféljelölteket. Ezek mellett kidolgozni egy strukturált megkeresési, megszólítási stratégiát az elérésükre. Ajánlásunk szerint a klasszikus passzív értékesítésről folyamatosan álljunk át egy social selling -gel, AI-jal támogatott, adatelemzésen, és CRM-en alapuló, rendkívül precíz ügyfélszerzésre.
A kihívás
A helyi autókereskedés erős pozícióval rendelkezett a lakossági piacon, azonban folyamatos, skálázható, minőségi B2B lead terén szüksége volt további ügyfél jelöltekre (prospecting). Nevekre és kontakt adatokra volt szükség. A feladat több rétegből állt:
- A jelenlegi CRM és sales adatok és insight -ok elemzése
- A piacon elérhető publikus adatbázisok, adattárházak, adatbrókerek elemzése
- A potens, beszerzés közeli cégek feltárására
A cél: növelni értékesítéseiket a céges flotta vásárlók elérésével, de nem volt kiforrott – skálázható stratégiájuk a potenciális ügyféljelöltek döntéshozóinak tömeges, név szerinti azonosítására, sem azok olcsó megszólítására.
Az értékesítési csapat főként bejövő érdeklődésekre és szájhagyományra támaszkodott, ami korlátozta az értékesítés darabszámát, és jelentősen meghosszabbította az értékesítési ciklust.
A megoldás
Kidolgoztunk egy-egy Account-Based Marketing (ABM) és B2B ügyfélszerzési folyamatot, mely képes kreatív adatbányászattal, data science megoldásokkal olyan prospect adatbázist építeni, ami csökkenti a marketing költést, javítja a lehetséges vevők célzását, és megoldja a valóban releváns, értékes üzenetek, ajánlatok eljuttatását a szinte elérhetetlen döntéshozók számára.
Főbb lépések

A feladat kimondottan érdekes. Olyan adatbáziskapcsolatkat kell létrehozni, amiből egy csomó ügyfél eshet ki. Ez egy logikai feladat. Rendkívül érdekes.
Az eredmény
A stratégia fejlesztése során nyilvánvaló volt, hogy a meglévő CRM ügyfél és prospect adatok deepdive elemzése lesz a legfontosabb persona alakító tényező. Az így kialakításra kerülő ügyfél archetípus (persona) képezi az alapját az ideális céges vevőnek.
A folyamat során kiderült, hogy nincs elegendő adat, markáns, jól célozható egyedi fogyasztói csoportok kialakítására. Szükségessé vált jól használható hipotézisek felállítására.
A hipotetikus célcsoportok megtalálására külső, publikus, GDPR konform magyar adatbázisokat használtunk. A célzásra kerülő cégeket, és a megszólításra váró cégvezetők adatait többek között a LinkedIn Premium megoldásaival és specializált AI eszközök segítségével töltöttük fel.

