Bánki Attila, a Vermis és a Webbyskill tulajdonosa

A kihívás nagy volt, hiszen a keresett adatok nem csak, hogy nem léteztek, de valójában nekünk kellett kitalálni, hogy a feladathoz milyen adat lenne hasznos.

Bánki Attila, Vermis

Magas értékű ügyfelek felkutatása a Google Maps segítségével

A feladat

Az volt a feladat, hogy olyan kereskedelmi vagy ipari ingatlanokat azonosítsunk, amelyek bizonyos méretű napelemrendszerrel rendelkeznek, lehetővé téve ügyfelünk számára, hogy a legnagyobb értékkel bíró ügyfeleket célozzák meg – de a gyengébb minőségű leadekre, ne kelljen erőforrást pazaolniuk. A cél egy kreatív, pontos, megbízható, de a teszteket követően felskálázható módszer kidolgozása volt.

A kihívás

A megújuló energia szektorban a nagy hatékonyságú energiagazdálkodási termékek vagy szolgáltatások értékesítése pontos ismeretet igényel arról, hogy mely vállalkozások vagy ingatlanok használnak már napelemes rendszereket, és azok milyen kapacitással működnek.

Egy energioptimalizálási megoldásokat kínáló cég egy hosszú lehetséges ügyféllistával keresett meg minket, azzal a céllal, hogy azonosítsuk azokat, akik legalább évi 200 000 kWh-t termelő napelemes rendszerrel rendelkeznek – ez volt a kulcsfontosságú küszöbérték a termékkínálatuk szempontjából.

A megoldás

Olyan megoldást fejlesztettünk ki, amely a Google Maps API-t, valamint műholdképeket és egyedi elemzési logikát használ a napelemes rendszerek felkutatására és minősítésére, a meghatározott termelési kritériumok alapján.

Főbb lépések

  • Térinformatikai vizsgálat a Google Maps API segítségével: A Google Maps műholdas nézetét egyedi szkriptekkel kombináltuk, hogy meghatározott régiók ipari és kereskedelmi övezeteit pásztázzuk.

  • Célzott lista létrehozása: Kiszűrtük azokat az ingatlanokat, amelyek becsült termelése eléri a 200 000 kWh/év szintet, és ezeket pontos címadatokkal és vállalkozástípus szerinti besorolással térképeztük fel.

  • Adatszolgáltatás az értékesítési csapat számára: Olyan érdeklődő adatbázist hoztunk létre, amely földrajzilag, becsült napelemes termelés szerint és üzleti szektor alapján szegmentált. Az értékesítők vizuális térképeket, ügyfélszintű összefoglalókat és prioritási sorrendbe állított megkeresési listákat kaptak.

Eredmény

 A projekt egyedi, magas értékesítési potenciállal rendelkező helyszínekből álló B2B érdeklődői listát eredményezett, amely lehetővé tette az ügyfél számára, hogy:

  • Jelentősen csökkentse a potenciális ügyfelek felkutatására fordított időt

  • Hatékonyabbá tegye a megkereséseket, magasabb válaszadási arányt elérve a célzott ügyfelek körében

  • Olyan ismételhető modellt alakítson ki, amellyel más régiókban is könnyedén azonosíthatók a hasonló ügyfelek.

Magas értéékű ügyfelek felkutatása b2b területen
Bánki Attila, a Vermis és a Webbyskill tulajdonosa

A kihívás nagy volt, hiszen a keresett adatok nem csak, hogy nem léteztek, de valójában nekünk kellett kitalálni, hogy a feladathoz milyen adat lenne hasznos.

Bánki Attila, Vermis

Tanulságok

  • A meglévő adatok bővítése: A műholdképek és API-k innovatív használata lehetővé tette a korábbi adatbeli hiányosságok áthidalását, versenyelőnyhöz juttatva az ügyfelet.

  • Célzás termelési kapacitás alapján: Nemcsak azt tudni, hogy ki rendelkezik napelemmel, hanem azt is, hogy mennyit termel, lehetőséget adott az ügyfélnek arra, hogy pontosabban szabja meg ajánlatait, növelve ezzel a konverziós arányt.

  • Skálázható térinformatikai eszközök új értékesítési modelleket tesznek lehetővé: Ez a megközelítés megalapozta az automatizált napelemes ügyféltérképezést, ami más piacokra való terjeszkedést is sokkal kivitelezhetőbbé tette.

Ha érdekesnek találtad, küldd el munkatársadnak!

Lépjünk kapcsolatba!

Írj nekünk, a LinkedIn-en, vagy a weboldalon keresztül.